Leverans

Var är min orderbekräftelse?

Det kan finnas olika anledningar till varför du inte fått din orderbekräftelse:

  • E-postadressen du angav vid beställning är felaktig.
  • Orderbekräftelsen hamnade i din spam / skräp / kampanj-mappen .
    Kolla mappen. Du kan också söka på avsändaradress kundserv@myka.com/se.  Glöm inte att avmarkera våra mail som skräppost – vi kan behöva komma i kontakt med dig igen.
  • Ordern behöver ytterligare bekräftelse på grund av, till exempel, särskilda önskemål eller fel med leveransadressen.

Vi bekräftar och behandlar din order så snabbt som möjligt. Vänligen avvakta upp till 24 timmar efter beställning. Vi tar kontakt med dig om vi behöver mer information.   

Om du ändå inte fått din orderbekräftelse efter 24 timmar, vänligen kontakta kundtjänst .

Du kan se din orderstatus här: Beställning- och leveransinformation.

Var är min order?

Vi förstår hur viktigt det är att få din order snart. Vi är nog lika taggade som du är! Du kan vara helt säker på att vi jobbar hårt och effektivt på att skapa det perfekta smycket åt dig.

Din order skapas enligt den tidsram som stod i kassan, vilket inkluderar din valda leveransmetod.

Spåra min beställning
Om du inte mottagit ett leveransmeddelande än betyder det att din order fortfarande är i produktion.

Leveransmeddelande
När din order är klar och på väg till dig skickar vi ett leveransmeddelande. Där kan du se beräknat leveransdatum med din valda fraktmetod och spårningsnummer.


Förseningar
Om ditt beräknade leveransdatum passerat och du fortfarande inte fått din order rekommenderar vi följande:

  • Börja med att dubbelkolla orderbekräftelsen. Är det rätt leveransadress?
  • Fråga familjen eller rumskamraterna om de kanske tagit emot paketet
  • Kolla med grannarna, kanske råkade brevbäraren leverera till fel brevlåda.
  • Ibland händer det att det inte går att leverera. Vänligen ta direkt kontakt med fraktbolaget. Du hittar kontaktinformation under spåra min beställning.

Har du beställt till utlandet? Observera att leveranstiderna är längre till adresser utanför Sverige.

Om du fortfarande inte hittar din leverans, vänligen kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Vad är mitt ordernummer?

Du hittar ditt ordernummer i orderbekräftelsen vi skickat till dig (det börjar med 67…).

Du kan använda detta för att spåra din beställning.

Vänligen ange ditt ordernummer när du kontaktar kundtjänst. Detta underlättar och snabbar på ditt ärende.

Om du råkat radera din orderbekräftelse (det händer!), hör av dig till oss så skickar vi dig en ny på en gång.

Hur spårar jag min beställning?

Känns det som att det tagit lite för lång tid? Ta reda på exakt när ordern är hos dig med vår tjänst 'spåra din beställning'. Du behöver bara ditt ordernummer och e-postadressen du använde vid beställning.

Vänligen kontrollera att din e-postadress är identisk med den du angav vid beställning.

Jag kan inte spåra min beställning, vad gör jag?

Vi beklagar att du inte kan spåra din beställning. Kan det vara så att du råkat ange fel ordernummer eller e-postadress?

Om du vet att allt är rätt och du fortfarande har problem,  kontakta kundtjänst.

Om spårningsnumret inte fungerar, vänligen vänta upp till 48 timmar och försök igen. Ibland kan leveransinformationen på hemsidan ta lite tid att uppdatera.

Hur kan jag spåra min beställning efter att den är skickad?
För beställningar som skickas med expressleverans eller DHL, får du ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra din beställning.
Var är mitt leveransmeddelande?
 

Om du fått din orderbekräftelse men inte leveransmeddelandet innebär det att din order fortfarande är i produktion.  


När det står att din order skickats får du en leveransavi strax därefter.

Om du väntat i över en vecka och fortfarande inte fått något, vänligen dubbelkolla skräpkorgen eller kontakta vår kundtjänst.

Jag hittar inte mitt paket. Är det försvunnet?

I sällsynta fall kan det stå att paketet levererats även om du inte fått det än. Om detta sker 36 timmar efter ditt beräknade leveransdatum kan du prova följande:

  • Börja med att dubbelkolla orderbekräftelsen. Är det rätt leveransadress?
  • Dubbelkolla om du fått notis om att hämta ut paketet.
  • Kolla med grannarna, kanske råkade brevbäraren leverera till fel brevlåda.
  • Fråga familjen eller rumskamraterna om de kanske tagit emot det.
  • Tillåt ytterligare några dagar för leverans.

Om det gått fler än 2-3 dagar, vänligen kontakta kundtjänst.

 
Levererar ni till utlandet?

Vi levererar till nästan hela världen.

Du kan beställa till följande länder:

 

Albania
Andorra
Argentina
Armenien
Australien
Azerbajdzjan

Bahamas
Bahrain
Belgien
Bosnien och Hercegovina
Brasilien
Bulgarien

Chile
Colombia
Costa Rica
Cypern
Cypern

Danmark
Dominikanska Republiken

England 
El Salvador 
Estland

Finland
Frankrike
Filippinierna
Förenade Arabemiraten

Georgien
Grekland
Guatemala

Holland
Honduras
Hong Kong
Island
Indien

Indonesien 
Irak
Irland 
Israel
Italien

Jamaika
Japan

Kina
Kroatien
Luxembourg

Makedonien
Malaysia
Malta
Mexico
Monaco
Montenegro
Moldavien

Nya Zealand
Nicaragua
Norge

Panama
Papua Nyza Guinea
Paraguay

Peru
Polen
Portugal
Puerto Rico

Rumänien
Ryssland

San Marino
Saudiarabien
Skottland
Serbien
Singapore
Slovakien
Sydafrika
Sydkorea
Spanien
Sverige
Schweiz

Tyskland
Taiwan
Thailand
Trinidad och Tobago
Tjeckien
Turkiet

Ungern
Ukraina
USA
Uruguay

Venezuela
Vietnam
Vitryssland

Qatar

Österrike

Var uppmärksam på att leveranstiden kan variera beroende på destinationslandet som du angivit i din beställning.