FAQ

Välkommen till MittNamnhalsbands FAQ-sida



För snabbt svar på din fråga rekommenderar vi att du kollar in vår FAQ-sida.
Om du inte hittar svaret på din fråga kan du alltid kontakta vår kundtjänst på email: kundserv@mittnamnhalsband.se

Vänligen välj ämne på din fråga nedan:

 Våra produkter Beställningar & betalningarBetalningsmetoder LeveransmetoderReklamationErbjudanden

Våra produkter



S: Ett namnsmycke är ett personligt smycke, tillverkat med dina personliga val, såsom namnhalsband, namnhängen, namnringar, namnarmband, namnlänkar, namnbrickor, smycke med initialer m.m.
Namnsmycke blev väldigt populärt när kändisar såsom Sarah Jessica Parker (a.k.a. Carrie Bradshaw) från ”Sex in the City” började använda dom. Hennes unika ”Carrie”-stil namnhalsband är ett av de mest eftertraktade smyckena idag. Genom att göra detta halsband personligt med valfritt namn har alla som bär detta halsband en chans att vara personlig och trendig på samma gång.

F: Erbjuder ni presentaskar och gåvokort om man beställer en present hos er?


S: Ja, ni kan beställa en presentask och ett gåvokort genom att klicka på “Klicka här för att lägga till en presentförpackning” högst upp i din: Kundvagn .

F: Är detta en bra present att ge bort?


S: Ja, detta är en utmärkt present för alla åldrar. Våra halsband är perfekta födelsedagspresenter och julklappar. Vi har också en kärlekskollektion . med speciella halsband och parsmycken som passar väldigt bra till ”Alla hjärtans dag” eller andra speciella tillfällen.
.

F: Levererar ni utomlands?


S: Vi levererar till hela världen. Vi skickar inte med en faktura i paketet vilket gör att man lätt kan skicka våra produkter som present.

F: Hur stort (långt) är namnsmycket?


S: Namnsmyckets (plattans) längd varierar på namnets längd.
1. Medellängden på namnsmycket är 2-5 cm.
2. Medellängden på de små namnsmyckena är 2-4 cm
3. Längden på Hjärthalsband Silver Par är 3 cm.
4. Den Perfekta presenter stolta mammor, plattans diameter är 18 mm.
5. Namnsmyckena i vår Färgkollektion är 2-5 cm långa.


F: Är namnsmyckets (namnplattans) längd inkluderad i kedjelängden?


S: Kedjelängden som nämns på vår webbsida inkluderar inte hängsmycket. Tex: Om du beställer ett namnhalsband med en kedja på 35 cm (14”) så kommer smyckets längd med namnsmyckets (namnplattans) längd inkluderat bli: 36.8-39.3 cm (14.5”-15.5”). För mer information läs vår Kedjelängdsguide.

F: Kan jag få se hur mitt namnhalsband kommer att se ut innan jag beställer?


S: Ja, ni kan se ert namn i ”Carrie”-stilen, vilket är vår bästsäljare. För andra modeller kan vi tyvärr ej visa hur slutprodukten kommer att se ut, men du kan se hur varje bokstav ser ut för den font du vill ha, detta hittar du på produktens sida under ”Instruktioner”.

För att kunna se hur ditt ”Carrie”-stil namnhalsband kommer att se ut, klicka på denna länken: Förhandtitt på ditt ”Carrie”-stil NamnHalsband.

F: Vilka material använder ni då ni tillverkar era halsband?


S: Vi tillverkar våra halsband i följande material:
1. 14k gult guld (nickelfritt)
2. 14k vitt guld
3. 18k guldplätering över 925 Sterling silver (nickelfritt)
4. 925 Sterling silver (nickelfritt)
5. Swarovski kristaller
6. Diamanter
7. Akryl (tillverkat av högkvalitativ kondenserad plast)

F: Vilka olika kedje-stilar erbjuder ni?


S: 14k guldkedjor:
-Drottninglänk
-Twistkedja

18k guldplätering över 925 Sterling silverkedjor:
-Drottninglänk
-Figarolänk
-Ärtlänkskedja

Sterling silverkedjor:
-Drottninglänk
-Figarolänk
-Ärtlänkskedja

F: Kan jag välja en annan kedja till mitt namnhalsband?


S: Ja! Vänligen notera att det kan tillkomma en extra kostnad när ni väljer en annan kedja. Du kan kontakta vår kundservice på kundserv@mittnamnhalsband.se för att få mer information om extra kostnad etc.

F: Blir Sterling silver missfärgat?


S: Sterling silver kan missfärgas med tiden och det gör det för att svavel finns närvarande. Svavel förekommer i många sammanhang; i luften, på huden, i maträtter, på målade ytor, i tyger, plaster, cigarettrök, fossila bränslen, gummisnoddar osv. Har silvret väl kommit i kontakt med svavel uppstår sålunda den svarta kemiska föreningen silversulfid som en tunn film på silverytan. Händer detta ska du putsa ditt silverhalsband med silverputs. I vissa fall kan man låta sin lokala juvelerare re-polish (putsa) namnhalsbandet så att missförgningsprocessen saktas ner.
För mer information läs Hur man sköter sina smycken.

F: Vad är en Swarowski kristall och gnistrar den?


S: Swarovski kristaller är en sorts glaskristaller som skurits ut med precision, de tillverkas i Tjeckien. De är färgrika och ger en bländande effekt.

F: Är era diamanthalsband gjorda med riktiga diamanter?


S: Ja, alla våra diamanthalsband är gjorde med riktiga diamanter. Se mer information på produktens sida.

F: Jag har beställt ett Swarovksi/Diamant namnhalsband. Var på halsbandet kommer ni att fästa stenen?


S: Vi kan placera stenen nästan var som helst på hängsmycket. Om ingen annan information ges så placerar vi stenen enligt följande ordning:
1. för namn som innehåller bostaven ”i” – placeras stenen i pricken ovanför i:et.
2. för namn som inte innehäller bokstaven ”i” – placeras stenen i första bokstaven av namnet.

F: När bör jag beställa namnhalsbandet i dubbel tjocklek?


S: Namn som innehåller fler än 8 bokstäver bör alltid tillverkas i dubbel tjocklek. Detta gör så att namnsmycket blir mer hållbart och inte bryts. Vill du kan du välja dubbel tjocklek även om namnet är kort, detta gör så att namnsmycket blir starkare och mer slittåligt.

F: Hur väljer jag rätt ringstorlek?


S: Nedan finns en tavla indelad i regioner. För att vara 100% säker på vad din ringstorlek är rekommenderar vi att du går till en juvelerare som kan mäta exakt, innan du gör din beställning.



F: Jag vill beställa ett namnhalsband med ett dubbelnamn, med två versaler, finns det?


S: Ja, vi kan tillverka namnhalsband med två versaler, notera att detta kommer att kosta extra.Vänligen konatkta vår kundservice för mer detaljerad information på kundserv@mittnamnhalsband.se.


Beställningar och betalningar

F: Hur öppnar jag ett konto hos MittNamnhalsband.se?


S: Ditt konto skapas automatiskt när du gör din första beställning. Vi sparar din information på en säker server och ber dig att förse oss med en email adress så att vi kan meddela dig när vi skickar er vara. Nästa gång du gör en beställning hos oss kommer vår säkra server att komma ihåg ditt namn och email adress. Vänligen notera att din kreditkortsinformation inte behandlas eller sparas på MittNamnhalsbands server. Din information delas inte med en tredje part.

F: Hur lägger jag en beställning?


S: Att lägga en beställning hos oss är enkelt. Börja med att klicka på produkten du vill ha. För att lägga den i din kundvagn måste du fylla i alla uppgifter såsom inskription och kedjelängd m.m, klicka sen på ”Lägg i Kundvagn”. Du kan också välja till presentask och gåvokort om du ska ge bort smycket du köper.
Vänligen välj leveransmetod genom att klicka för den metod du föredrar. När du är klar klicka på “Fortsätt till kassan” eller “Betala med PayPal”. Du kommer nu att automatiskt skickas till vald betalningssida, där kommer du att ha möjligheten att betala via kreditkort, banköverföring eller via ditt paypalkonto.

F: Varje gång jag försöker lägga till en produkt i min kundvagn förblir den tom.


S: För att kunna använda vår kundvagn måste du tillåta cookies i din webbläsare.

Om du använder Microsoft Exploerer gå till:
Verktyg -> Internet alternativ -> Privacy -> Set Privacy level to Medium.


Om du använder Firefox gå till:
Verktyg -> Alternativ -> Privacy -> Cookies -> Allow sites to set cookies

Om du använder Opera gå till:
Tools-> Preferences-> Change to the Advanced tab-> cookie section->
Accept cookies only from site I visit" or Accept cookies".-> Kolla så att "Delete new cookies when exiting Opera" inte är markerat.->Click OK.

Om du använder Safari gå till:
"Kugg"–ikonen i Safari-> Click Preferences-> Change to the Security tab-> Select "Only from sites I visit" or "Allow"-> Close the dialog using the cross.

Om du använder Chrome gå till:
"Nyckel"–ikonen längst upp till höger-> Klicka Alternativ-> Välj fliken "Under huven" -> Välj ”Innehälsinställningar” -> Välj "Cookies" -> Klicka i ”Tillåt att lokala data sparas (rekommenderas).

Betalningsmetoder

F: Vilka betalningsmetoder erbjuder ni på er sida?


S: Hos MittNamnhalsband.se kan man betala med alla stora kreditkort och genom PayPal. I vissa länder kan man också betala via banktransaktion (banköverföring). Du kan se hela listan över betalningsalternativ när du går till vår betalningssida, alltså efter att du klickat på ”Fortsätt till kassan” eller ”betala med PayPal” och uppgett land.
Du måste slutföra betalningen innan vi behandlar och skickar din beställning.
För att slutföra betalningen klicka bara på ”Fortsätt till kassan” eller ”betala med PayPal”. Du kommer då att automatiskt skickas till vald betalningssida där du kommer att kunna betala via kreditkort eller andra betalningsmetoder.

Din kreditkortsinformation och annan privat information varken behandlas eller sparas på MittNamnhalsbands server, inte heller delas någon information med en tredje part.

F: Jag har fått ett meddelande där det står att mitt kreditkort nekats.


S: Om du får ett sådant meddelande ska du först kontrollera att alla dina uppgifter stämmer. Om problemet kvarstår kan du alltid välja att betala med ditt kreditkort via PayPal. (Du behöver inte ha ett konto hos PayPal för att kunna ta del utav deras service). Du kan också testa med ett annat kreditkort eller vänta till ett senare tillfälle med att betala. För ibland är det tyvärr så att systemet inte kan ta emot alla betalningar om belastningen är hög.
Har du några frågor kan du alltid skicka ett email till oss på kundserv@mittnamnhalsband.se så ska vi göra vårt bästa för att lösa problemet.

F: Jag har ett PayPal-konto men kan inte sluföra betalningen.


S: För mer information vänligen klicka på länken:
PayPal hjälpcenter.
Om du av någon anledning fortfarande inte kan slutföra betalningen skicka ett email till oss med detaljerna i din beställning så skickar vi en PayPal-Payment-Request till dig så att du kan betala.

F: Hur betalar jag via banktransaktion (banköverföring)?


S: Du kan betala via banktransaktion (banköverföring) genom att välja alternativet “Banktransaktion” på betalningssidan. När du gjort ditt val kommer du att komma till en sida med all nödvändig information för att kunna slutföra beställningen genom att betala. Skriv ut denna information eller kopiera den så att du kan skicka den till din bank, eller använda den via din internetbank om du har en sådan tjänst.
Banktransaktioner (banköverföringar) kan ta upp till 5 arbetsdagar innan dom slutförs. Såfort vi mottagit betalningen skickar vi en beställningsbekräftelse till dig och startar tillverkningen av din beställning.


Leveransmetoder



S: Du kan skicka tillbaka de flesta nya och oöppnade produkter som du köpt och fått från MittNamnhalsband.se inom 30 dagar. Reklamationer och avbeställningar inkluderar inte leveranskostnader och vi kommer ta en 30% lagerkostnad på alla produkter som skickas tillbaka eller avbeställs. Detta pga att produkterna är personliga och vi kommer inte kunna använda dom igen. Vänligen kontakta oss för information om hur du skickar tillbaka produkten.

F: Vad är er avbeställningpolicy?


S: Alla beställningar som avbeställs innan eller efter de levererats kommer att behandlas som en reklamerad beställning (vänligen läs vår reklamationspolicy i vår FAQ).

F: Vad händer om jag får en defekt vara?


S: Om detta mot all förmodan skulle ske vänligen konatkta oss omedelbart via email: kundserv@mittnamnhalsband.se eller via telefon: 08-55924980 och vi kommer att skicka en ny vara eller återbetala pengarna ni lagt ut.

Erbjudanden

F: Hur använder jag min rabattkod?


S: Om du har en rabattkod hos oss skriv in den i rutan där det står: “Skriv in kupongkod” som finns längst ner i kundvagnen och klicka sen på ”Använd kupongen”. Du kommer nu se hur mycket rabatt du fått då summan dras av direkt.

F: Jag är intresserad av wholesale (grossisthandel), vem ska jag kontakta?


S: För information vänligen kontakta oss på: Marketing@mittnamnhalsband.se eller E-posta oss genom att klicka
här

F: Jag vill bli en affiliate till MittNamnhalsband, vem ska jag kontakta?


S: För information vänligen kontakta oss på: Marketing@mittnamnhalsband.se eller E-posta oss genom att klicka här

F: För övriga frågor som ej besvarats här:

Kontakta oss på email: kundserv@mittnamnhalsband.se eller via telefon: 08-55924980.

Skrivet av Emilia Holm




Copyright © 2009-2018 MittNamnHalsband.se Alla rättigheter reserverade.