Vanliga Frågor - FAQ

FRAKT

Levererar ni över hela världen?
Ja, vi levererar beställningar till de flesta lander över hela världen.
Vi levererar till följande länder:
Argentina
Australien
Belgien
Brasilien
Chile
Costa Rica
Cyprus
Danmark
Dominikanska Republiken
Ecuador
England
Estonia
Finland
Frankrike
Gekland Holland
Hong Kong
India
Irland
Island
Israel
Italien
Jamaica
Japan
Lettland
Litauen
Luxenburg
Malta Polen
Portugal
Puerto Rico
Scotland-UK
Singapore
Slovakien
Slovenien
Syd Afrika
Spanien
Sverige
Sweitz
Taiwan
Thailand
Tjeckien
Turkiet
Tyskland
USA
Ungern
Uruguay
Venezuela Österrike
Vilka leveransmetoder erbjuder ni?
Se vår hemsida för all information angående tillgängliga leveransmetoder.
Hur spårar jag min beställning?
Vi har ett system som tillåter dig att spåra din beställning och leveransstatus.
Fyll i ditt Order ID nummer och den email adress du använde när du fyllde i din beställning.

Spåra er beställning här.

BETALNINGAR

Hur ser jag mitt köp på mitt kontoutdrag?
Ni kan hitta oss vid inköpssumman under namnet "Jewelry Website / MYKA”.
Vilka betalningsmetoder finns på er webbsida?
Vi tar emot de flesta kreditkort och betalningar via PayPal eller banköverföring.
Du kan se en komplett lista på våra betalningsmetoder på vår betalningsida efter att du klickat på "Fortsätt till kassan" knappen i din kundvagn.
Vad är er sekretess policy?
Att respektera er integritet är av yttersta vikt för oss på MYKA. All information ni lämnar på vår webbsida eller som samlas in av en s.k. "cookie" under ert besök används endast av MYKA för att behålla information angående ert köp och i marknadsföringssyfte. Vi säljer inte, överlåter, hyr ut eller på något annat sätt lämnar ut informationen till tredje partner.

När ni registrerar er på vår webbsida kommer du att bli ombedd att lämna viss personlig information som namn och kontaktinformation. MYKA kommer att skydda din personliga information och under inga omständigheter kommer vi att röja eller dela med oss av detta med någon obehörig tredje part. Dessutom använder vi en "cookie" för att spåra dina rörelser på webbplatsen. Cookien "kommer ihåg" vem du är, vilket eliminerar behovet för dig att omregistrera med oss varje gång du besöker vår sajt. Dessutom möjliggör det för oss att förse dig med en kundvagn funktion och effektiviserar din totala shoppingupplevelse.
Jag har mottagit en rabatt kod. Hur använder jag den?
Om du har en rabatt kod från MYKA fyll i koden i rutan som finns i kundvagnen, därefter klickar du "Applicera".
Vad ska jag göra om jag får ett meddelande som säger "Er betalning har inte gått igenom"?
Om du får ett meddelande att er betalning inte gått igenom vänligen kontrollera ert konto och kolla att detta stämmer, om inte kontakta vår kundservice.
Om betalningen inte gått igenom försök igen, ofta är det andra försöket framgångsrik.
Om det fortfarande inte fungerar kan ni betala via banköverföring eller PayPal. Ni behöver inte vara registrerad PayPal användare för att använda deras service.
Ni kan även prova att beställa med ett annat kreditkort eller prova lite senare.
Jag har ett PayPal konto men kan inte fullfölja min betalning.
Om du av någon anledning inte kan använda PayPal, kontaka oss med era beställningsdetaljer.
Då skickar vi er en Betalningsbegäran via PayPal för att komplettera er betalning.

LÄGGA IN EN BESTÄLLNING

Hur kan jag beställa?
Att beställa är enkelt. Välj smycke och fyll i den önskade inskriptionen.
Välj kedjelängd från den fallande menyn och klicka på "Lägg i kundvagn" knappen.
I kundvagnen kan du lägga till gåvoask och det gåvomeddelande du vill ha
Välj sedan det leveranssätt du föredrar och önskar du brådskande leverans, skriv ett meddelande när du utför din beställning så kontaktar vår kundtjänst er.
Klicka på "Fortsätt till kassan" eller "Betala med PayPal" för att avsluta ditt inköp.
Du slussas då vidare till den valda och säkrade betalningsprocessen där du utför din betalning. Där har du möjlighet att betala via ditt kreditkort, PayPal eller banköverföring.

Kontakta oss gärna via Epost för speciella önskemål eller frågor
Jag har speciellla önskemål för mitt halsband, hur ska jag gå tillväga?
Du kan lägga in speciella önskemål i rutan för kommentarer som finns längs ner i er kundvagn.
Vi gör vårt bästa för att tillgodose alla era önskemål.

Om du är osäker på att era önskemål kan uppfyllas, vänligen kontakta oss.
Hur ändrar jag en redan inskickad beställning?
Vi påbörjar arbetet med din beställning så snart den är inskickad.

Om du önskar ändra I er beställning vänligen kontakta oss så snart som möjligt.
Ändringar som görs mer än 12 timmar efter ditt inköp kan komma att beläggas med en lagringsavgift på 30% av varans pris.
Hur kan jag annulera en beställning?
När din beställning har skickats kommer vi omedelbart att påbörja produktion av smycket. På grund av att varje smycke är unikt och anpassat, återbetalas du 70% av det ursprungliga artikelpriset.

Om du vill avbeställa vänligen kontakta oss via Email så snart som möjligt.
Varför har jag inte fått en beställningsbekräftelse/leveransmeddelande?
Efter att du lagt in din beställning kommer ni att få en “Beställningsbekräftelse” email med alla detaljer som ni fyllt i vid beställningen.
Vi ber er gå igenom dessa detaljer så att de stämmer samt att kontrollera er leveransadress. Därför är det mycket viktigt att er email address stämmer.
Om du inte fått en beställningsbekräftelse till er email vänligen kontrollera er skräpinkorg.
För att försäkra er om att våra emails inte går till skräpinkorgen vänligen lägg till kundserv@myka.com/se till er email lista.

Du kan ta reda på er order status här: Beställnings och leveransinformation.

Våra produkter

Hur kan jag förhandsgranska mitt halsband?
En av våra mest populära halsband har en förhandsgranskningsfunktion.
Klicka här för att förhandsgranska vårt Carrie och kursiva font samt Monogram smycken.
Vilken kedjelängd bör jag välja?
Se vår kedjelängdsguide för hjälp.
Inkluderar kedjelängden hänget?
Nej, kedjelängden inkluderar inte hänget.
Kolla in vår kedjelängdsguide för hjälp.
Hur stort är hänget eller namnplattan?
Höjden och längden på hänget står under produktinformation för varje smycke.
Vad gäller namnhalsbanden så varierar längden beroende av namnet ni väljer.
Den ungefärliga längden varierar mellan 2cm–5cm.
För de mindre namnhalsbanden är längen mellan 2cm-4cm.
För alla andra smycket, storleken står skriven under informationen för varje produkt på deras sida.
När bör jag beställa dubbel tjocklek?
För namn som inkluderar mer än 8 tecken rekommenderar vi att du beställer ett hänge i dubbel tjocklek. Det gör hänget både mer hållbart och stabilt.
Du kan även välja dubbel tjocklek för kortare namn.
Hur kan jag lägga till en Birthstone kristall eller en diamant till mitt halsband?
Vi kan lägga till Birthstone kristaller eller en diamant på de flesta av våra produkter.
Kolla in vår Birthstone och Diamant kollection.

Vänligen kontakta oss för mer information eller speciella önskemål.
Vart sätter ni Birthstone kristallen eller diamanten på hänget?
Som standard placerar vi Birthstone stenen på följande sätt:
För namn som inkluderar bokstaven "i", vi lägger in stenen på pricken över "i"et.
För namn som inte inkluderar bokstaven "i" så lägger vi in stenen på första bokstaven på namnet såvida ni inte har några andra önskemål.
Om du vill placera stenen på en annan bokstav informera oss genom att lägga in en kommentar i kommentarsfältet i er kundvagn.
Hur kan jag beställa dubbelnamn eller ord med två versala bokstäver?
Dubbelnamn har ofta mer än 8 bokstäver. Vi rekommenderar därför att ni beställer dubbelnamn i dubbel tjocklek för att ert halsband ska bli mer hållbart.
Här kan ni se vår kollektion av dubbelt tjockt material
Hur kan jag beställa ett halsband med speciella tecken? (nummer, skiljetecken)?
Vi kan producer de flesta speciella tecken som t.ex. @, &, ♥, etc, ...
Du kan lägga in alla speciella tecken när du fyller I din beställning.

Kontaka oss gärna för andra önskemål.
Kan jag beställa ett halsband på arabiska?
Vi procuderar även halsband på arabiska, kolla in smyckena här
.
Hur kan jag mäta min ringstorlek?
Se vår ringstorleksguide för mer information.
Är era smycken gjorda av äkta ädelmetall?
Ja, alla våra äkta metaller är inköpta hos statligt certifierade leverantörer smyckena är stämplade.
Vi använder endast 0.925 Sterling Silver. Våra guldprodukter är tillverkade av massivt guld.
Karat på guldet står skrivet på produktsidan (9k, 10k, 14k eller 18k).
Är era smycken nickelfria?
Alla våra produkter är 100% nickelfria, förutom våra prudukter av vitt guld.
Vilken typ av kedja kommer med mitt halsband eller armband?
Typ av kedja och den längd som finns tillänglig anges produktinformationen.
Här är en lista på de olika kedjorna vi använder:

För våra halsband:

I Sterling Silver 0.925, 18k Gult Guld pläterat Silver and 18k Rött Guld pläterat Silver erbjuder vi följande kedjor:
Drottninglänk, Ärtlänkskedja, Kulkedja och Figaro kedja.

I 14k Gult Guld erbjuder vi följande kedjor:
Twist kedja, Drottninglänk och Ärtlänkskedja.

I 14k Vitt Guld, erbjuder vi följande kedjor:
Drottninglänk.

Till våra varor gjorda av akryl erbjuder vi Sterling silver metall pläterade ärtlänkskedja eller 18k guld guld plätterad metall drottninglänk.

Utöver detta erbjuder vi visa varor med ett färgat satinband.

För vår armband

I Sterling Silver 0.925, 18k Guld Guld pläterat Silver och 18k Rött Guld pläterat Silver erbjuder vi ärtlänkskedja.

Vi erbjuder även färgade satid band, färgade läder remmar, färgade band i läderstil samt virade färgade läderband
Erbjuder ni presentinslagning och presentkort?
Ja du kan läggga till gåvo ask och presentkort i din kundvagn eller genom dessa varors egen sida.

RETURER OCH ÅTERBETALNINGAR

Vad är era returvillkor?
Du kan returnera de flesta nya, oöppnade försändelser du köpt och fått från MYKA inom 100 dagar från leveransen.
Notera att det utgår en lageravgift på 30% på varans pris på alla produkter som är personligt anpassade och specialgjorda.

Ni kan hitta komplett retur information här.

BEHÖVER DU HJÄLP?

Om ni inte hittar er fråga här, vänligen kontakta oss